www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

Kost & träning

Kämpigt att komma tillbaka till att sköta kost och registrera maten jag äter. Jag ska inte ljuga och säga att jag skött mig perfekt under jul, jag har faktiskt inte orkat. Knappt varit hemma i lägenheten känns det som trots att vi flyttade in nyligen. Vi skulle åkt ner till Jönköping i helgen, men när jag började hysteriskt gråta över tvätten häromdagen så bestämde jag och sambon och vi behöver vara hemma. Bara vara hemma och ta det lugnt och försöka komma ifatt livet igen och blicka framåt trots tråkiga besked. All stress som vi haft med boende etc. vi behöver ta det lugnt och bara få andas lite.
 
Bränt av tre pass denna veckan än så länge (bruka hinna med 5) och imorgon funderar jag på att ta en power walk istället för att gymma. Jag håller på att kolla upp lite olika övningar för jag behöver göra om mina pass, det börjar bli väldigt tråkigt och känns som man gör samma sak heeeela tiden. Så nu sitter jag och googlar på diverse olika övningar samt kollar upp massa kycklingrecept. På måndag drar jag igång med diet, får se hur det kommer att gå och om det kommer ge mig en liten push. Blivit mer intresserad av att tighta till kroppen och bygga muskler än att bara gå ner i vikt. Tur google finns för oss nybörjare, haha!
 
 
Summering av året om man ska lita på instagram här ovan. 2017 har bestått av mestadels träning och att hitta mig själv. Jag slutade mer eller mindre träna under hösten 2016 och började inte på allvar igen förrän Maj 2017. Det var en period med mycket stress och annat i livet som inte kändes rätt, vilket gjorde att träningen fick lida. Men sen Maj känns det som jag tagit revansch på den fronten, tränar mer än någonsin och tycker det är förjävla kul också! Kom igång med att löpträna också, dock paus på det nu när vädret inte varit det bästa men ser fram emot våren och att få springa ute på Norra Djurgården med kollegorna. Stoltast är jag över att jag sprang mitt första lopp någonsin. 5km stafett där jag sprang hela varvet utan att gå, så jävla stolt. Ser fram emot nästa års stafett samt att jag hoppas jag slår min tid som landade på 37.47min, vill faan ner till 30min!
 
God fortsättning på er. Jag hoppas få mer motivation till att uppdatera bloggen framöver. Ta hand om er så syns vi 2018!
 

Snabbpass på gymmet

Middagen igår gick bra, det bjöds på kycklinggryta hemma hos sambons farföräldra (hurra!) så det vart bra pointsmässigt. Eftersom sambons farfar fyllde år så var hans kusiner också där, trevlig middag och skönt att komma iväg lite och inte bara sitta hemma hela tiden. Däremot var jag sjukt trött och hade sån träningsvärk efter denna veckans pass på gymmet. Vi kom hem strax efter 21 någon gång och småplockade lite bara innan vi gick och la oss. Somnade dock inte som vanligt, så himla trött på det här, och vaknade flera gånger under natten av att det kryper i kroppen. Har slutat kolla mobilen innan jag ska sova för att jag ska kunna slappna av, inte hjälpt so far men får fortsätta och hoppas det blir bättre.
 
Ikväll åker vi ner till Linköping för att fira jul. Tåget går strax innan sju tiden, men jag ska göra ett ärende på stan innan. Möter upp sambon på centralen sen när jag är klar med det jag ska göra. Framme strax efter halv nio ikväll om det inte blir förseningar, peppar peppar, men det får vi hoppas att det inte blir. Kommer antagligen vara kaos på centralen idag, mycket folk som ska åka iväg över jul etc. Sambon bokade dock platser på tåget vi behöver inte stressa för att få plats i den obokade vagnen och det är väldigt skönt. Folk lär stressa tillräckligt ändå på centralen, så det är skönt och veta vart man ska sitta etc.
 
Det blev ett 35min pass idag innan lunch med kollegan så vi skulle hinna käka med kollegorna vid 11. Testade en ny benövning och sedan vart det cirkelträning med typ inga pauser eftersom jag ville få ut så mycket som möjligt på de 35min vi körde. Mycket magövningar men också en del armhävningar och höftlyft. Behöver göra om mina scheman för varje muskelgrupp för det börjar bli uttjatat. Googlat och skrivit en lågn lista på övningar som jag ska prova i nästa vecka, kollegan är på semester så tänkte passa på att ändra lite. Det är enklare när man är ensam och kör för sig själv när man ska göra om programmet. Ska testa lite i helgen också när jag ändå är på gymmet i Linköping. Har sjävlklart packat med träningskläderna, det blir vilodag på måndag och tisdag istället för lördag och söndag som det brukar vara.
 
Vi åker hem igen på måndag, både jag och sambon jobbar i mellandagarna så det blir en kort visit nere i Linköping. Vi åker dock vid 19 tiden på måndag så vi kommer hinna umgås, det är dessutom rätt skönt att ha en ledig dag hemma innan man ska tillbaka till jobbet. Vi ska tvätta och städa upp lite hemma för det hann vi inte i veckan nu. Kommer jobba efter nyår också, sparar semestern till i vår och nästa höst, vi ska ju nämligen till Kreta bland annat ;) Hoppas man har gått ner ett par kilon till dess, gäller att slita nu fram tills dess!
 
naiinen

Viktväktarna Flex

I våras bestämde jag mig för att lägga av med Viktväktarna. Jag hade otroligt svårt att gå ner i vikt med deras program som det såg ut just då och det gick verkligen inte ihop med att styrketräna så mycket som jag gjorde. Jag försökte väldigt länge för man kan hamna på "pedestalen" som det så vackert kallas, där man ska hålla ut tills det trillar kilon igen. Mitt problem var att jag satt på den där pedestalen i över ett halvår och gick inte ner ett kilo även om jag verkligen slet som ett djur med att äta rätt. Så jag ledsnade totalt till slut och slutade med både matkassar och programmet. Sedan dess har jag inte ätit enligt något program eller lagt energi på vad för mat jag ätit och det beror på att vi bodde inneboende och behövde inte laga mat själva till största del men också för att jag faktiskt inte orkade bry mig. Från maj fram till slutet på november har jag enbart fokuserat på att hålla igång träningen och få rutin på minst 5 pass i veckan. Nu har jag en rutin som fungerar och jag har vant mig att jag måste röra på mig dagligen, så nu kan jag ta tag i nästa problem som är kosten.
 
Jag kollade runt en del på olika "livsstilar" som skulle passa mig, hittade dock inget som direkt tilltalade mig. Sen pratade jag i telefon med en kompis hemifrån Jönköping som sa att hon börjat med Viktväktarna igen. Så jag vart lite nyfiken för då får jag veta att dom ändrat sitt program och det släpptes förra veckan. Det som är ändrat är bland annat att kyckling, kalkon och fisk är 0SP.. Ooookej tänkte jag först, sen inser jag att ffs äntligen så kanske detta kan funka med min träning. Så nu har jag kört en vecka med viktväktarna och det har gått bra med träningen so far, men det kanske också är för att jag dricker proteinpulver efterråt. Jag har försökt komma ihåg att lägga in i appen, det har varit trögt i början för jag har ju vant av mig det sen länge att inte använda den. Jag kommer ihåg att appen dessutom var usel på min iPhone, den har dock fungerat bra på min android (peppar peppar). Så nu kör vi det här ett tag och så får vi se om det nya programmet fungerar för mig. Det blir en genomgång med tankar etc om några månader så jag har en uppfattning hur det fungerat.
 
Ikväll ska vi hem till sambons farföräldrar och äta middag. Hoppas kunna behärska mig och ta mindre på tallriken. Bättre att ta om ifall jag inte skulle bli mätt eller fylla på ed grönsaker, men det ska bli trevligt även om jag hade velat vara hemma ikväll haha. Vi åker till Linköping imorgon också efter jobben för att fira jul med sambons familj, det kommer bli mysigt också. Träningskläderna ska med, blir träning med svärmor på julaftons morgon men jag ska ta mig till gymmet även dom andra dagarna eftersom jag har kvar mitt gymkort. Kanske kan plocka ut mitt guldkort också ;)
 
naiinen
Roses | via Tumblr
Roses | via Tumblr
RSS 2.0