www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

Rutiner & motivation

Just nu finns det inte alls mycket i motivation, iaf inte när det kommer till att hålla sig borta från socker/snacks/läsk eller äta på regelbundna tider och inte äta för stora portioner. Att träna och ha rutiner för det är inget problem, men de senaste veckorna så har vi köpt hem massa onödigheter och det är inte bra. Jag har inte heller haft motivation till att laga vettig mat utan vi har ätit massa halvfabrikat etc. Imorgon ska vi lägga matbeställningen och med det hoppas jag att jag får lite motivation till att laga vettigare mat. Planen är dessutom att vi ska äta vegitariskt/veganskt en gång i veckan också.
 
Tänkte att det kunde vara lite kul och gå igenom hur min träningsvecka ser ut:
 
Måndag: Oftast blir det rygg, bröst och biceps på måndagar. Beror mest på att kollegan ska klättra på tisdagar och vill inte köra axlar dagen innan. Jag försöker träna hela ryggen och tycker den är viktigast på hela veckan i och med att jag har ett så stillasittande jobb även om jag kan höja bordet och stå om jag vill.
 
Tisdag: Mage och ben som får slita då vi har löpning på lunchen på torsdagar så är det en mycket dålig idé att träna ben dagen innan. Det kommer bara göra ont och det blir bara jobbigt att springa 4-5km med träningsvärk i benen. Jag kör mycket skivstång och undviker maskiner, det blir även hantlar och fria vikter när jag tränar mage också då det inte känns tillfredsställande om jag hade kört utan vikter när jag tränar mage. Jag kör en form av cirkelträning när jag tränar mage, jag har ett antal övningar och rep. som jag kör under en viss intervall och det brukar vara så jag avslutar passet.
 
Onsdag: Axel och tricepspass! Mitt i veckan passet är rätt så trevligt, det är inte långt till helgen och man har tagit sig igenom början på veckan. Jag kör skivstång och fria vikter så jag får använda hela kroppen även om jag fokuserar på axelpartiet och triceps. Tror detta är mitt favoritpass, speciellt när jag kör militärpress för då känner jag mig lite biffig haha.
 
Inför alla träningspass så värmer jag upp i 5-10 minuter för att kroppen ska bli varm, sen kör jag på i 30-40 minuter. Det beror lite på hur jag känner och om jag planerar ta maxvikt.
 
Torsdag: Lunchlöpningen! Springer med kollegorna på lunchen, oftast blir det 4KM men det vankas stafett i sommar med jobbet så det är dax att börja springa 5KM igen nu. Nu när det börjar blir bättre väder så är det dessutom helt underbart och springa på norra djurgården vid jobbet. Den här veckan ska jag nog springa till skogs! Brukar vara ute i 32-40min beroende på hur långt jag springer, just nu är det mest jogging eftersom jag pajjade ryggen för några veckor sen.
 
Fredag: Cirkelträning är väldigt jobbigt men det känns så himla skönt efterråt! Jag kör oftast i 35 minuter ungefär efter uppvärmning. Jag försöker blanda lite olika övningar så jag får med hela kroppen, mycket kettle bell blir det men man kan ju göra hur många övningar som helst med dom! Kör 3 varv och sen vila i 1min innan jag kör på igen. Brukar köra 3x3 så det blir 9 varv sammanlagt.
 
 
Lördag: Tar mig en powerwalk då vi bor nära skog och natur, det är väldigt skönt och rogivande att komma ut och rensa skallen på helgerna efter en lång jobbvecka. Är ute 1h oftast det beror lite på vädret och nu förra helgen körde jag cirkelträning när jag kom hem i 15min ute på balkongen, det var kul!
 
Söndag: Vilodag om inte solen skiner, då tar jag en powerwalk men det är mest för att få bjuta av vädret. Anser att promenad det mår bara bra av och dessutom är det ett bra tillfälle att ta igen tid med kompisar på telefon eller familjen för den delen.
 
Träningsnarkoman? Inte alls, jag tycker bara det är så himla roligt att röra på mig :)
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Ålder: 30
Bor: Stockholm
Yrke: Nätverkstekniker

Jag älskar att träna, framförallt styrke- och löpträning. Jag är uppvuxen ute på landet, så jag har en förkärlek till att vara ute i skogen. Älskar att umgås med familjen och vänner. Tycker om det här med data, läsa böcker och medeltid/historia ♥


RSS 2.0
Ladda ner en egen design gratis | Bonusar inom casino, poker och bingo | LCHF - Recept och mycket mer!