www.katrinarosales.se www.chawo.blogg.se

Omotiverad & sjukstuga

Varit väldigt omotiverad till att blogga, men nu kanske det vänder? Jag som skulle bli bättre på att blogga om allt som händer i livet. Nåväl man har väl sina ups and downs I think. Jag hade en sådär kul vecka förra veckan, var hemma torsag och fredag på grund av feber och värk i hela kroppen. Vilat och tagit paus från livet under hela helgen vilket nog bara var bra för mig. Kände mig äckligt trött imorse men frisk nog att jobba så det var bara att masa sig ur sängen och åka till jobbet.

 
Denna helgen verse förra helgen, blir nästan deprimerad haha. Var så himla fint med all snö och minusgraderna som gjorde att det knarrade mysigt under fötterna. I helgen var det blött, halt och lerigt men det var iaf sol och man fick lite vårkänslor. Tycker dock snön kunde stannat februari ut.
 
Inne på fjärde veckan nu med viktväktarna också. Var sjukt slarvig i början med att räkna SP och verkligen registrera allt som jag äter. Nu är det bättre och hittills har jag minskat med 3cm runt midja och mage samt gått ner 3,5KG. Känns väldigt kul att det syns både på måtten och på vågen, jag försöker dock fokusera mer på måtten eftersom det inte kommer rasa lika mycket på vikten då jag tränar väldigt mycket styrketräning. Men det är givetvis väldigt roligt att jag gått ner i vikt också, det ger en väldigt mycket energi till att fortsätta. Maten fungerar också, vi storhandlade i fredags och har nu mat så det räcker några veckor framöver. Planerade en 2 veckors meny som vi nu ska äta efter, ikväll ska jag laga egen gulasch soppa är planen!
 
Gjorde ett rygg & axelpass på gymmet idag. Tog det lugnt med vikterna och gick inte ut för hårt nu efter att varit sjuk etc. Kändes dock bra i kroppen och ser fram emot en ny träningsvecka och hoppas jag kan löpträna på torsdag med kollegorna. Gjort ännu en träningslista också så jag kan växla lite mellan olika, när man tränar så här mycket tröttnar man på listor typ direkt.
 
 

Rutiner & Bullet Journal

Den här veckan började jag med nya rutiner för att kunna somna på kvällarna. Jag har haft sådana problem med att kunna somna på kvällarna en längre tid. Det grundar sig i att jag sitter och spelar fram tills jag verkligen måste lägga mig. Detta gör ju att hjärnan är på högvarv och när jag sen ligger i sängen så kan jag ju inte somna överhuvudtaget, så nu har jag inlett en ny rutin! Jag ska senast klockan 22 stängt av skärmarna och gått ifrån datorn, helst ska jag ligga i sängen vid den här tiden men jag måste börja någonstans. Gör mig iordning och plockar fram allt så jag inte behöver stressa runt på morgonen, packa väskan etc. kvällen innan. Sen lägger jag mig och läser bok i 25-30min. Hoppas det ger resultat i att jag kommer kunna somna lättare på kvällarna i veckorna så jag inte sitter som en zombie på jobbet. Igår försov jag mig givetvis, men idag kom jag upp och var utanför dörren vid fem över sju vilket är bra. Jag brukar vara utanför dörren strax efter halv åtta annars eftersom jag inte kommit upp förrän klockan 7. Nu tvingar jag mig själv att gå upp absolut senast halv sju på morgonen men hoppas jag kommer kunna gå upp tjugo över sex när klockan faktiskt ringer. Det värsta är att snooza och det är något jag måste sluta med också. Vi får se i slutet på månaden om det här fungerar!
 
 
I helgen satte jag mig ner och gjorde en Bullet Journal efter att ha jag såg en kompis som la upp bilder på att hon hade gjort en. Jag har försökt med alla olika slags kallendrar och det har verkligen inte fungerar för mig, så jag tänkte wth jag ska prova det här. Jag tycker ju om att rita och sånt, så varför inte göra en BJ. Sagt och gjort jag har nu min egna och so far kan jag bara säga att det funkar riktigt bra. Nu har jag dock inte använt den mer än några dagar. Jag har fokuserat mycket på träningen, att checka av den etc. Sedan valde jag att ha månadens mål också för att försöka peppa mig själv att ta tag i saker. Målet är att försöka nå dom, men gör jag inte det tar jag med dom till nästa månad. Kan verkligen tipsa om bullet journal, jag kör just nu månads översikt och sen veckosummerar jag varje vecka. Vi får se om det funkar för mig eller om jag ska ändra om lite, vilket också gör det så himla kul med BJ. Jag kan ändra mitt i och den kan se ut hur som helst, vilket är ett stort plus eftersom jag är en sån person som gärna hakar på flera trender samtidigt.
 
En annan sak som kom denna veckan var mina nya handskar och böckerna jag beställde! Mina handskar jag haft på gymmet greppade inte längre, jag har inte slängt dom för de är för sköna haha. Men nu har jag ett par nya och denna gången provade jag annat märke. So far tycker jag om dom, de är lite vadderade och det tycker jag om. Sitter bra också för den delen, vi får se hur länge jag inte kan med att slänga dom gamla haha. Sen så kom mina böcker igår också, jag ska lära mig japanska och igår kunde jag hämta ut läroböckerna som jag beställde! Så nu ska jag fixa ett schema i min BJ för vilka dagar jag ska plugga japanska hemma.
 
DAGENS BÄSTA: Vågen visade -1,5KG på gymmet! Jag väger mig egentligen inte längre pågrund av att jag bygger så mycket muskler, men för skoj skull så ställde jag mig på vågen idag. Trodde inte den skulle visa minus alls men jodå! Jag kommer dock fortsätta mäta mig på fredagar för det kommer gå upp och ner med vikten iom att jag styrketränar. Det gjorde min dag betydligt bättre \(OoO)/
 

Provar något nytt

  
 
Helgerna bara flyger förbi, det känns inte som man hinner med någonting. Jag tog ner den sista julgrejen idag i alla fall och vi ska packa ner granen innan vi lägger oss ikväll. Rätt skönt att allt är borta, nu kan man se fram emot våren istället och köpa lite nya blommor.
 
Idag fick det bli en powerwalk istället för löpning, kände mig lite risig i halsen och knät är ömt så fick bli "vilodag" idag. Vart nästan 4KM, trodde det var längre men icke så får försöka ta lite omvägar nästa gång. Imorgon blir det helt vilodag eftersom jag ska iväg efter jobbet och kan inte gå på lunchen eftersom jag är ansvarig för kön. Får ta igen det på tisdag sen och känner ändå att det behövs eftersom knät inte riktigt är 100%.
 
I helgen har vi provat lite nya recept från viktväktarna. Gjorde en pizza som vi testat innan ifs, fläskytterfilé pizza men vi tog rökt bog istället för att stå och behöva steka. Slängde på lite ananas och oliver också istället för paprika t.ex. Vart riktigt gott och den är en favorit sen innan, tycker pizzadegen är en av de bättre jag provat innan också för den delen. Idag provade vi göra en kyckling curry gryta med banan och ananas i, blev också himla gott! Har äntligen kommit in i rutin att äta för rätt mängd SP också, varit svårt i flera veckor att inte slarva men tog tag i det där ordentligt förra veckan och nu har jag hållt det strikt sedan i onsdags och det känns som jag har rutin på det.
 
Ny vecka imorgon och dax att jobba igen! Jag har ärendekön imorgon och sen efter jobbet ska jag träffa en kompis från grundskolan och käka lite. Kommer bli trevligt, känns som jag inte gör annat än sitter hemma haha. Så bra att jag kommer ut lite och träffar folk, men det var verkligen lite för mycket innan jul så det har varit väldigt skönt och bara få sitta hemma nu de flesta helgerna. Jag hoppas jag lyckas hålla mig inom SP ramen imorgon, det är svårt när man äter ute tycker jag men vi ska äta sushi och jag hoppas det är snällare än något annat som typ buffé. 
 
Roses | via Tumblr
Roses | via Tumblr
RSS 2.0