Gjorde klart februari månad igår, tror jag i alla fall, om jag inte kommer på något mer som jag vill ha med den månaden. Gjorde en liten extra ansträngning för träningen i februari, tog även med steg så jag kan fylla i det också. Det blir mycket fokus på träning nu när jag tagit tag i det på riktigt igen.
 
 
 
Månads Vy och Vecko summering:
Jag gillar månads vyn, jag hade den även i januari och gjorde den medvetet ganska liten. Kunde gjort den på två sidor men kände inte för det. Skriver upp rutiner som träning och korta notiser om saker som händer, tanken är att speciella "event" eller planerade besök etc. ska komma i rutan notes. Sen gjorde jag även en vecko summering, där jag kan skriva hur varje vecka har varit och om något speciellt hänt eller så. Här kan jag skriva in lite mer personliga saker som jag kanske inte vill skriva ut här på bloggen, vi får se helt enkelt!
 
 
 
Träning, steg, vatten vs pepsi & mood tracker:
Det blir mycket fokus på träning nu när jag tagit tag i det igen. För januari gjorde jag det enkelt för mig och bara gjorde lite notiser om vad jag tränat under varje vecka. Nu ville jag inte skriva så mycket och då passar ju staplar väldigt bra! Så tanken är att fylla i en ruta för varje pass jag gör. Sen tog jag även med steg under en månad, jag försöker gå 10 000 minst varje dag men tänkte även där att det är roligare att använda färger och göra en "barometer" och se hur mycket jag hinner gå på en månad. Sen tog jag även med från januari mitt "Vatten vs Pepsi" för att fortsätta hålla koll på så jag inte dricker för mycket pepsi, måste verkligen dricka mer vatten! Men har blivit så mycket bättre under januari, kan dock bli bättre givetvis. Och sen har vi mood tracker, alltså jag älskar den delen av bujo. I januari gjorde jag ett alfabet eftersom jag började lite smått med lettering, men nu ville jag ha något annat. Så jag letade upp lite stenciler på nätet och tada det blev riktigt bra. Nu kan jag även få in fler färger, det kände jag i januari att jag inte kunde ha mer färger. Humöret går ju ändå upp och ner ganska mycket ibland.
 
Känns kul med bujo, det tar bort väldigt mycket stress och är avkopplande att sitta ner och bara måla ett par timmar. Får se om jag kommer på något mer att ha med under februari annars så lär jag börja klura på mars snart haha.
 
En annan väldigt skön grej är att jag fått till rutinerna när det kommer till träning i veckorna. Helgerna är lite sådär fortfarande, men jag försöker iaf komma ut på promenad minst en gång just nu. Tanken är att det ska bli pw varje helgdag så småningom. Jag har även fått ganska bra matrutiner, jag småäter inte på kvällarna längre så himla glad för det för det är verkligen en av mina laster. Jag dricker vatten istället eftersom det faktiskt oftast är att man är törstig och inte hungrig. Jag har dessutom inte något sötsug nu när jag inte dricker pepsi hemma vilket också är ett stort plus i kanten.
 
Har du också Bullet journal? Isf, hur hittar du inspiration till hur du skapar dina månader?
 
- Alexandra -